Het spreekuur wordt gehouden op iedere werkdag. Voor het spreekuur moet u altijd vooraf een afspraak maken. Dit kan telefonisch of via het patiënten portaal. https://bergerhoef.praktijkinfo.nl/patientenportaal/
U kunt voor een afspraak de praktijk bellen op werkdagen tussen 8.00 uur en 12.00 uur en tussen 13.30 uur en 14:45 uur. Op maandag zijn de wachttijden aan de telefoon aanzienlijk langer dan op andere werkdagen. Voor eenvoudige vragen met betrekking op een eerder consult kunt u ook gebruik maken van het telefonisch spreekuur of uw vraag stellen via een e-consult.
Bij het maken van een afspraak zal de assistente vragen naar de reden van uw contact. Ze is daartoe opgeleid en doet dat om zo goed mogelijk een inschatting te maken van de aard en spoedeisendheid uw eventuele klachten. De assistente is (net als de huisarts) verplicht om vertrouwelijk met uw informatie om te gaan.
Meer tijd
Heeft u meerdere klachten of vragen? Geef het aan bij het maken van de afspraak, we kunnen er rekening mee houden in onze agenda.
Wanneer het niet mogelijk is om zelf naar de praktijk te komen, dan kan de huisarts u ook thuis bezoeken. De assistente beoordeelt, eventueel samen met de huisarts, of een huisbezoek afgelegd wordt. Het huisbezoek is niet bedoeld voor mensen die geen tijd of geen vervoer hebben om naar het gewone spreekuur te komen.
Wilt u liever niet meer in de wachtrij staan aan de telefoon en/of balie, dan kunt u vanaf nu sommige zaken(zie hieronder) digitaal regelen.
Klik op ons patiëntenportaal, hierin kunt u 24uur per dag:
*Afspraken maken op het spreekuur
*Herhaalrecepten aanvragen
*Uw (niet dringende) medische vraag aan uw huisarts stellen zoals:
-Vragen over uw huidige medicatie
-Vragen naar de uitkomst van uw uitslagen en/of onderzoeken
-Vragen over zaken die recent op het spreekuur zijn besproken
Afzeggen
Wij willen u vragen de assistente tijdig te bellen wanneer een afspraak niet door kan gaan.
Een patiënt die zonder opgaaf van reden niet verschijnt op een afspraak, zal de eerste keer een waarschuwing krijgen. Als een patiënt een tweede keer opeenvolgend niet verschijnt op een afspraak, ontvangt hij/zij volgens de landelijke richtlijnen van de LHV, zelf een rekening.